Beheer van het Ydershoes goed geregeld!

Wethouder Hofstra was op uitnodiging bij het Ydershoes om vragen te beantwoorden over het toekomstige beheer van de MFA. Het bestuur van de vereniging dorpsbelangen had dit aan de wethouder gevraagd. Alle gebruikers waren vertegenwoordigd, inclusief de directie van het openbaar onderwijs. Verder was Trias aanwezig, als huidige beheerder. De wethouder heeft de contouren van het plan geschetst voor het beheer van 6 van onze gemeentelijke gebouwen, waaronder ook het Ydershoes en aangegeven dat de gemeenteraad wordt gevraagd om extra geld beschikbaar te stellen om een kwaliteitsslag te kunnen maken in het gastheerschap en flexibiliteit van het gebruik van de gebouwen. Trias en de gemeente hebben gezamenlijk alle vragen beantwoord. De huidige beheerder in dienst van Trias, zal dan in dienst treden van de gemeente Tynaarlo. Alle partijen zijn het daarover eens geworden. " Er was een gezellige sfeer en de gebruikers en dorpsbelangen hebben ons laten weten dat ze zeer tevreden zijn met deze oplossing" aldus Nina Hofstra.