Eindelijk realistische plannen voor onderwijs en sporthuisvesting in Tynaarlo

Nadat in de raad van 30 juni 2015 de kaders waren gesteld voor het nieuwe accommodatiebeleid in Tynaarlo, zijn nu ook de eerste concrete plannen door de raad vastgesteld. In Tynaarlo, Vries en Eelde/Paterswolde kan de schop de grond in voor nieuwe scholen en renovatie/nieuwbouw van sporthallen/gymlokalen. Voor Zuidlaren zullen de plannen later volgen.

Nadat de frisse wind van de VVD door het gemeentehuis is gaan waaien, is onder leiding van Nina Hofstra het al jaren vastzittende dossier rond de huisvesting van scholen ca. vlot getrokken. In de afgelopen jaren is veel gesproken over zogenaamde MFA's (multifunctionele accommodaties). Een mooi concept waarin vele functies samen onder één dak worden gehuisvest. Maar in de praktijk blijkt dat lastig te zijn om alle partijen op één lijn te krijgen. Daar waar het wel lijkt te lukken, lopen de kosten fors op. En daarmee kwam de noodzakelijke vervanging van vooral scholen en sporthallen in het gedrang.

Met de nieuwe plannen kunnen we er voor zorgen dat in de komende jaren alle basisvoorzieningen voor onderwijs en sport weer up-to-date zijn. Een mooi resultaat van de frisse wind.

Lees ook het bericht op RTV Drenthe: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/107672/Tynaarlo-zet-historische-stap-22-miljoen-voor-zes-nieuwe-scholen-en-sportzalen