Verkeersplan TerBorch samen met eventuele komst supermarkt oppakken

Verkeersplan TerBorch toch samen met supermarkt. In de gemeenteraad is op voorstel van wethouder Nina Hofstra besloten om het plan om het verkeer aan te pakken in samenhang met de eventuele komst van de supermarkt te doen.

De raad van Tynaarlo voelt er niet voor om de Borchsingel sowieso veiliger te maken. Zij wil over dit plan beslissen in samenhang met de eventuele komst van een supermarkt.

Dit bleek dinsdag tijdens een raadsvergadering. Een voorstel van Leefbaar Tynaarlo en Gemeentebelangen om het verkeersplan los van de supermarkt te behandelen, kreeg geen meerderheid. Wethouder Nina Hofstra (VVD) stelt dat er zonder supermarkt geen noodzaak is voor het verkeersplan.

Bewoners van Ter Borch vrezen dat de verkeersdruk door de nieuwe supermarkt te hoog wordt, te meer omdat er andere ontwikkelingen in de wijk zijn die tot meer autoverkeer leiden. Te denken valt aan de bouw van een crematorium en de aansluiting van de Borchsingel op de A7. Aan de Borchsingel zitten ook scholen.

’Wethouder Hofstra heeft een plan gemaakt om de Borchsingel te verbreden zodat voetgangers, fietsers en automobilisten beter te scheiden zijn. Ze noemde het plan ‘over the top' als er geen supermarkt komt, maar zei aanvankelijk er geen problemen mee te hebben als het verkeersplan er sowieso komt. Dinsdag verklaarde ze dat ze toch liever het plan in samenhang bekijkt. Een raadsmeerderheid steunde haar daarin.

Bron: DvhN